Slechtere e-mailrespons bedrijven
Reageerde vorig jaar 70 procent van de onderzochte bedrijven, dit jaar heeft niet meer dan 66 procent op de gestuurde e-mail gereageerd. Wel reageerden de bedrijven iets sneller, gemiddeld in 1,2 dagen in plaats van de 1,3 dagen vorig jaar. TVM stuurde in zijn onderzoek in totaal negentig bedrijven en organisatie in zes verschillende branches een e-mail met de voor die branche specifieke vraag. Zo vroeg het tijdschrift computerwinkels naar informatie over anti-virussoftware en omroepen naar nieuwe quizzen in het komende televisieseizoen. Een reactie die na een week binnenkwam werd als niet verzonden beschouwd. De computerbranche reageerde met een antwoordpercentage van 87 procent veruit het beste. De kantoorinrichtingwereld scoorde met slechts 54 procent het slechtst. Ook tussenpersonen, verzekeraars en gemeenten scoren maar matig, daar beantwoordde 67 procent de mail.
Dat nog altijd eenderde van de ondervraagden niet reageert op e-mail is natuurlijk teleurstellend, aldus het magazine. Maar de kwaliteit is er wel op vooruit gegaan. Op een aantal uitzonderingen na waren de antwoorden bevredigend en werd er sneller geantwoord. Berichten zonder aanhef en vermelding van afzender waren er niet bij, behalve van de VPRO. In slechts 11 procent van de gevallen werden de onderzoekers getutoyeerd. Voornamelijk door multimediabedrijven en omroepen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBron: Webwereld
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid