Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechtere e-mailrespons bedrijven

Voorgaande jaren reageerden bedrijven steeds beter op vragen gesteld per e-mail. Dit jaar is er voor het eerst een achteruitgang. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reageerde vorig jaar 70 procent van de onderzochte bedrijven, dit jaar heeft niet meer dan 66 procent op de gestuurde e-mail gereageerd. Wel reageerden de bedrijven iets sneller, gemiddeld in 1,2 dagen in plaats van de 1,3 dagen vorig jaar. TVM stuurde in zijn onderzoek in totaal negentig bedrijven en organisatie in zes verschillende branches een e-mail met de voor die branche specifieke vraag. Zo vroeg het tijdschrift computerwinkels naar informatie over anti-virussoftware en omroepen naar nieuwe quizzen in het komende televisieseizoen. Een reactie die na een week binnenkwam werd als niet verzonden beschouwd. De computerbranche reageerde met een antwoordpercentage van 87 procent veruit het beste. De kantoorinrichtingwereld scoorde met slechts 54 procent het slechtst. Ook tussenpersonen, verzekeraars en gemeenten scoren maar matig, daar beantwoordde 67 procent de mail.

related partner content for mobile comes here

Dat nog altijd eenderde van de ondervraagden niet reageert op e-mail is natuurlijk teleurstellend, aldus het magazine. Maar de kwaliteit is er wel op vooruit gegaan. Op een aantal uitzonderingen na waren de antwoorden bevredigend en werd er sneller geantwoord. Berichten zonder aanhef en vermelding van afzender waren er niet bij, behalve van de VPRO. In slechts 11 procent van de gevallen werden de onderzoekers getutoyeerd. Voornamelijk door multimediabedrijven en omroepen.

Bron: Webwereld

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in