Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell waardevolste merk van Nederland

TomTom snelst groeiende Nederlandse merk, aldus Brand Finance top50.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Shell staat op de eerste plek in de nieuwste Brand Finance Netherlands 50, een lijst van de 50 waardevolste merken van Nederland. Op plek twee en drie staan respectievelijk KPMG en Philips.

related partner content for mobile comes here

De hele lijst:

TomTom blijkt het snelst groeiende merk in de lijst.  Het zag er tot een jaar geleden nog slecht uit voor het merk, maar dankzij slimme investeringen in telematica en een samenwerking met Uber kon het merk succesvol uitbreiden. De diversificatie van de producten (een sporthorloge en actiecamera’s) en een doorlopend leveringscontract met Apple hebben bijgedragen aaneen turnaround.

Verzekeringsbedrijf Delta Lloyd valt echter scherp terug met de merkwaarde. De val kan worden toegeschreven aan het verlies in de eerste helft van 2015 als gevolg van rentedekking en waardedaling van obligaties. De reputatie van het merk werd verder beschadigd door onthullingen omtrent handel met voorkennis in 2012.

Heineken realiseerde een groei in merkwaarde van 14%, naar een waarde van €4 miljard. ’s Werelds derde brouwer op verkopen rapporteerde een winststijging en een stijgende omzet in opkomende markten zoals Latijns-Amerika, Afrika en Azië, die een teruglopende Europese markt compenseerden. Heineken’s doorlopende sportsponsoring blijft een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Zustermerk Amstel is ondertussen begonnen aan een driejarig sponsorcontract voor de Europa League. Ook Amstel liet een groei in merkwaarde van 14% zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in