Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphol:gate als belevingsconcept

Vandaag is een nieuwe gate op de G-pier op Schiphol geopend. De luchthaven claimt als eerste ter wereld ‘een innovatieve gate met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is een op de G-pier op Schiphol geopend. De luchthaven claimt
als eerste ter wereld ‘een innovatieve gate met een nieuw belevingsconcept te hebben, om het verblijf van passagiers vlak voor vertrek van het vliegtuig zo aangenaam en inspirerend mogelijk te maken'.

related partner content for mobile comes here

• De verlichting in de gate is afgestemd op de eigen (huisstijl)kleuren van de luchtvaartmaatschappij. Wat passagiers het eerste zien, zijn billboards – voorzien van de huisstijl van de luchtvaartmaatschappij – aan de muren van de pier. Op die billboards zijn niet alleen de vluchtgegevens te zien, maar ook informatie over de bestemming. De belichting van de billboards varieert, om aan te geven dat er een nieuwe fase in het boardingproces is begonnen.

Cathay Pacific is de eerste luchtvaartmaatschappij die de gate zal gebruiken, maar met technologie en belichting van Philips kunnen onder andere huisstijl en kleurstellingworden aangepast aan andere gebruikers.

• Na het binnegaanvan de gate komen de passagiers in een eerste wachtruimte, waar zich stoelen, Living Magazines en een Reception Desk bevinden en waar men kan verblijven.
Het meubilair in de wachtruimte is gevarieerd en afgestemd op de behoeften van de individuele passagier. Zo zijn er werkplekken voor zakelijke reizigers, groepsgewijs ingerichte zitcombinaties en afzonderlijke stoelen met extra privacy. Om het verblijf in de wachtruimte aangenaam te maken, zijn aan de muur Living Magazines te zien, met onder meer sneak previews en informatie over de bestemming, plaatselijke bezienswaardigheden, restaurants en hotels, maar ook boardinginformatie en videoclips van de luchtvaartmaatschappij.

• Vanuit de eerste wachtruimte komen de passagiers in de hoofdwachtruimte. Aan de hand van dynamische belichting en videobeelden worden de passagiers door het securityproces geleid. Hier is een ruimte waar passagiers rustig hun schoenen weer kunnen aantrekken en hun spullen inpakken.

• In de hoofdwachtruimte bevindt zich een balie van de luchtvaartmaatschappij. Hier kunnen passagiers desgewenst voor vragen of andere zaken terecht. De hoofdwachtruimte heeft verder diverse faciliteiten, waaronder Wi-Fi werkplekken en een business-classgedeelte. Met installaties waarmee ook daglicht kan worden ingevangen, wordt tijdens boardingmededelingen het licht veranderd van ‘warm’ naar ‘koel’ om passagiers op de nieuwe fase in het boardingsproces te attenderen.

Het is niet alleen de bedoeling dat reizigers de gate fijn vinden, Schiphol wil hier luchtvaartmaatschappijen de mogelijkheid bieden om ‘zich herkenbaar, onderscheidend en passend bij de eigen huisstijl te presenteren’.

De Schiphol Innovative Gate is een pilot en duurt drie maanden. In deze periode wordt onderzocht of het concept bevalt en bijdraagt aan een betere verblijfsperceptie aan de gate. Aan de hand van de resultaten wordt besloten of dit concept of elementen daarvan in de toekomst worden toegepast.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in