Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamemakers zijn tijdelijk 'vuurwerkverkoper' en promoten Feelgood Vuurwerk

Met de verkoop van vuurwerk moet geld worden ingezameld voor 'slaapzakpakken' voor daklozen.
feelgood vuurwerk
De pop-up-store van Feelgood Vuurwerk
feelgood vuurwerk
De pop-up-store van Feelgood Vuurwerk

Diverse bekende creatieven en reclamemakers, waaronder Henk Jan Beltman (ex-Tony's Chocolonely), Reuben Alexander van bureau Buutvrij en Arne Koefoed (Wink), veranderden afgelopen weken hun LinkedIn-profiel in 'vuurwerkverkoper'.

related partner content for mobile comes here

Met de verkoop van 'virtueel augmented' vuurwerk, een alternatief voor consumentenvuurwerk, willen de initiatiefnemers het aantal vuurwerk-ongelukken terugdringen, maar vooral geld inzamelen voor Sheltersuit, een stichting die slaapzak-pakken voor daklozen ontwerpt. Op feelgoodvuurwerk.nl kan men virtueel vuurwerk kopen en zodoende doneren aan het goede doel. Ook is er een pop-up-store aan de voet van de A'dam Toren waar het virtuele vuurwerk verkocht wordt.

Sleep out

Vorige week was er een 'sleep out', ook bij de A'dam Toren, waar zo'n dertig deelnemers een nacht buiten sliepen (bij -5 graden), gehuld in een Sheltersuit-slaapzakpak en vergezeld door een avondprogramma met muziek en spoken word - maar koud was het alsnog. 'Dit gun je echt niemand elke nacht', zegt een van de deelnemers.

Feelgood Vuurwerk, nu voor het derde jaar op rij, is een initiatief van de Amsterdamse bureaus Wink, Better Together Agency en The X. De initiatiefnemers van Feelgood Vuurwerk zijn verzameld in de stichting Wereldverbeteraars. Ook rapper en schrijver Pepijn Lanen, die steeds vaker opduikt in de reclamewereld, is ambassadeur van het project.

'We vliegen massaal het nieuwe jaar in met de mooiste pijlen, klappers en schieters. Maar terwijl jij staat te knallen, liggen vele duizenden Nederlanders klappertandend op straat. Die hebben geen vuur. Of werk. Geen deken. Geen dak. En geen hartverwarmende jaarwisseling', zo luidt de onomwonden omschrijving op feelgoodvuurwerk.nl.

Sympathiek alternatief

Arne Koefoed: 'Feelgood Vuurwerk moet je zien als een sympathiek alternatief; het zal nooit het echte vuurwerk kunnen vervangen. Ook willen we niemand voorschrijven hoe je oud & nieuw moet vieren. Maar we willen in ieder geval, hoever mogelijk, onnodige ongelukken voorkomen - en daarmee bijdragen aan een goed doel.'

Met oud & en nieuw op zaterdagavond is er een 'centrale eindshow', met drones, echt vuurwerk en Feelgood Vuurwerk, bij de A'dam Toren. Er is op het moment van schrijven al 20.000 euro voor het project opgehaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in