
In de film ‘Minority Report’ uit 2002 is te zien hoe een digitaal billboard het brein van hoofdrolspeler Tom Cruise scant en vervolgens voor hem een speciale boodschap vertoont. Het klinkt als verre toekomstmuziek, maar de trend is wel reëel. Want reclame zal steeds meer worden afgestemd op de individuele consument. Dat internet daarbij een hoofdrol zal spelen, staat buiten kijf. Internet levert een schat aan data op die gebruikt kunnen worden om de consument relevante informatie te geven.
Maar de veranderingen gaan verder. De technologie zal ervoor zorgen dat internet en tv naar elkaar toe groeien, en dat ook tv-commercials een persoonlijk karakter krijgen. Het Amerikaanse bedrijf Visible World heeft al software ontwikkeld, waarmee commercials in verschillende versies kunnen worden vertoond, afhankelijk van de demografische gegevens die over het betreffende huishouden bekend zijn. Daarmee blijft buitenreclame over als het enige echte massamedium. Tot het zover is dat het voorbeeld uit ‘Minority Report’ realiteit wordt en ook buitenreclame afgestemd kan worden op de individuele consument.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeBron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee