Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame kan nog veel persoonlijker

Het einde van de massamedia komt in zicht. Reclame zal in de toekomst steeds meer persoonlijk worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de film ‘Minority Report’ uit 2002 is te zien hoe een digitaal billboard het brein van hoofdrolspeler Tom Cruise scant en vervolgens voor hem een speciale boodschap vertoont. Het klinkt als verre toekomstmuziek, maar de trend is wel reëel. Want reclame zal steeds meer worden afgestemd op de individuele consument. Dat internet daarbij een hoofdrol zal spelen, staat buiten kijf. Internet levert een schat aan data op die gebruikt kunnen worden om de consument relevante informatie te geven.

related partner content for mobile comes here

Maar de veranderingen gaan verder. De technologie zal ervoor zorgen dat internet en tv naar elkaar toe groeien, en dat ook tv-commercials een persoonlijk karakter krijgen. Het Amerikaanse bedrijf Visible World heeft al software ontwikkeld, waarmee commercials in verschillende versies kunnen worden vertoond, afhankelijk van de demografische gegevens die over het betreffende huishouden bekend zijn. Daarmee blijft buitenreclame over als het enige echte massamedium. Tot het zover is dat het voorbeeld uit ‘Minority Report’ realiteit wordt en ook buitenreclame afgestemd kan worden op de individuele consument.

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in