Overslaan en naar de inhoud gaan

Dove focust op 50 plus vrouwen

Beautymerk Dove wil afrekenen met de heersende 'anti-age-mentaliteit' en begint daarom een 'pro-age-campagne', die het clichébeeld van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne moet een halt toeroepen aan het algemeen heersende beeld dat ouder worden niet mag en oudere vrouwen geen bestaansrecht hebben. Uit donderdag jl. gepubliceerd onderzoek van Dove in samenwerking met Harvard University onder 2000 vrouwen boven de 50 jaar blijkt dat er veel vooroordelen over oudere vrouwen bestaan. Zo zouden ze geen plezier hebben in seks hebben en rimpelloos door het leven willen gaan. De studie spreekt deze vooroordelen tegen en laat zien dat 57% van de vrouwen zich in de media gediscrimineerd voelt. De grote meerderheid (91%) van de vrouwen vindt dat de maatschappij haar mening over ouder worden moet herzien.

De grootste publieke misvatting over vrouwen van 50 jaar en ouder is volgens Dove dat ze niet productief zouden zijn. De huidige generatie is niet alleen veel actiever in het arbeidsproces, ook hun financiële onafhankelijkheid onderscheidt de vrouwen van deze generatie van die van hun moeder. Daarnaast heeft deze generatie veel meer aandacht voor het uiterlijk en leidt zij een sociaal leven. Tevens geeft een op de drie vrouwen van 50 jaar en ouder aan dat de seks beter is geworden in de loop der jaren.

Dove roept op meer oudere vrouwen in te zetten in de media en opener te zijn over leeftijd, om zo een realistischer beeld van de oudere vrouw te geven. De pro-age-campagne maakt deel uit van de campagne voor echte schoonheid die Dove al vier jaar lang voert. De campagne voor echte schoonheid kent telkens een ander thema dat verband houdt met het te smal gedefinieerde schoonheidsideaal dat vandaag de dag heerst. Eerder wilde Dove inzichtelijk maken dat schoonheid niet stopt bij maat 36. En in 2006 riep zij de maatschappij op meisjes te bevrijden van de schoonheidsdruk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in