Overslaan en naar de inhoud gaan

QR-code case McDonalds: Happy Deals Campagne en meer…

Je hebt een prachtige App ontwikkeld voor IOS en Android, maar hoe krijg je die bij je klanten en prospects? McDonalds legt uit hoe ze hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tussen de miljoenen App’s in de App Store van Apple en de Play Store van Google word je niet zo gemakkelijk meer gevonden. Traditionele gedrukte, met QR-code verrijkte media, zijn dan een oplossing om snel downloads te realiseren. Zo ervaart ook McDonalds.

related partner content for mobile comes here

Met de App brengt McDonalds haar communicatie met gasten en prospects in het persoonlijke domein. Een praktische App met alle actuele informatie over McDonalds via smartphone of tablet direct bij de hand.

De App promotie met een QR-code op de Happy Deals voordeelcouponflyer, een succesverhaal.

Eunice Koekkoek (Senior Communicatie Coördinator McDonald's Nederland) licht toe: “De keuze voor de voordeelcouponflyer Happy Deals als drager van de App campagne met de QR-code lag voor de hand”, “De voordeelcouponflyer is ons belangrijkste medium om gasten voordeel te bieden. Wij verspreiden de flyer bij alle huishoudens in Nederland met uitzondering van brievenbussen met een nee-nee of nee-ja sticker. We hebben de Happy Deals voordeelcouponflyer voorzien van een branded QR-code met een uitnodiging om de McDonalds App te downloaden via de QR-code”.

Waarom een branded QR-code en geen URL?

Eunice Koekkoek: “Het merk in de QR-code schept vertrouwen en geeft extra herkenning van ons merk. Met een QR- code kunnen gasten direct de juiste informatie of App downloaden. Het is niet meer nodig een URL in te voeren. Een QRcode werkt sneller en vergroot daarmee de conversie naar downloads”.“Met meer dan 100.000 downloads en positieve gebruikerswaarderingen voor de App, kan de lancering van de App als succesvol worden beschouwd.”

Gebruikt McDonalds QR-codes ook op andere media?

Eunice Koekkoek: “We gebruiken QR-codes niet alleen bij voordeelcoupons maar ook om gasten te attenderen op de McDonald’s App via een QR-code op placemats in de restaurants, of in advertenties om gasten en geïnteresseerden bijvoorbeeld te verwijzen naar een online platform als www.mcdonalds.nl/meerweten”.

Gaat McDonalds QR-codes ook in de toekomst gebruiken?

Eunice Koekkoek: “Ja, in onze restaurants bieden we gasten gemak en comfort met gratis Wi-Fi. Het gebruik van QR-codes in restaurantcommunicatie helpt gasten eenvoudig hun weg te vinden naar acties of meer informatie. Zo zullen we in de toekomst ook QR-codes op verpakkingen afbeelden, waarmee gasten eenvoudig informatie over voedingswaarden en allergenen tot zich kunnen nemen.”

Wat is de McDonalds visie over QR-codes in relatie tot mobile marketing en -advertising?

Eunice Koekkoek “Onze doelstelling is om meer mensen gebruik te laten maken van de McDonald’s App. Daarvoor zullen wij gebruik blijven maken van QR-codes. Het grote voordeel hiervan is een directe call-to-action. Zodra consumenten worden geconfronteerd met een advertentie van onze App, kunnen ze die dan direct downloaden.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in