Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzen voor Elsevier, Fancy, Living en Brand

Het weekblad Fancy, een uitgave van VNU Tijdschriften, is verkozen tot Tijdschrift van het Jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het eerst werd dit jaar ook een Mercur d’Or uitgereikt, aan Elsevier. De Mercur d’Or gaat naar een ‘tijdschrift of persoon dat/die langdurig een opvallende prestatie heeft geleverd op de Nederlandse tijdschriftenmarkt’. Elsevier ontving tevens de LOF-prijs ter waarde van 25.000 gulden. De prijzen werden uitgereikt tijdens het derde TijdschriftenGala, donderdagavond in het Noordwijkse Huis ter Duin. Publieksprijs van het Jaar ging ook naar een VNU-uitgave: Living.

related partner content for mobile comes here

Tot Lancering van het Jaar werd het voetbalmaandblad Johan uitgeroepen, Hoofdredacteur van het Jaar werd Inez van Oord van Seasons, Columnist/Redacteur van het Jaar René Zwaap van De Groene Amsterdammer. De
titel Tijdschriftcampagne van het Jaar ging naar Brand, terwijl Appie Bood en Esther Zilversmit van Quote tot Visualisers van het Jaar werden bekroond. Art Director van het Jaar werd Jop van Bennekom (van zijn eigen tijdschrift RE-Magazine) en Suzanne de Goeij (Samsonic) kreeg de onderscheiding Talent
van het Jaar.

Het aantal inzendingen voor een nieuwe categorie, de Mercurs.nl (voor de beste tijdschriftenwebsite) bleek teleurstellend: bekroond werd uiteindelijk VNU’s . De strijd om de Adformatie Mercur Tijdschriftcampagne van het Jaar leverde dit jaar vier nominaties op, twee minder dan vorig jaar: Uno, Libresse,
Rover en Brand. De Brand-campagne van PMSvW/Y&R werd vrijwel unaniem tot winnaar gekozen. De jury werd door Straad’s Reinier Bresser, voorgezeten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in