Postmarkt houdt geen gelijke tred met groei thuiswinkelbranche
Dit is de conclusie van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org., in het positioning paper Mail- & Pakketdistributie in Nederland. Thuiswinkeliers willen bezorgsystemen die aansluiten op de wensen van de consument en thuiswinkeliers willen aan álle consumenten door héél Nederland kunnen leveren.
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: 'Steeds meer consumenten winkelen op afstand, via catalogi, internet, post, etc. De omzetten nemen significant toe en daarmee de behoefte aan capaciteit bij business-to-consumers distributeurs. Traditioneel zijn er maar weinig b-t-c distributeurs in Nederland actief, hetgeen de markt tot een 'sellers markt' heeft gemaakt. Tijdelijke personeelskrapte en stijgende belangen van aandeelhouders van b-t-c distributeurs hebben het gemiddelde serviceniveau de laatste jaren doen afnemen en prijzen opgejaagd, voor thuiswinkeliers én consumenten. Distributeurs en thuiswinkeliers moeten de krachten bundelen om de snelle groei van verkopen van producten via catalogi, internet, e.d. in goede banen te leiden', aldus Jongen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe Nederlandse Thuiswinkel Organisatie wil dat ter stimulering van de concurrentie de postmarkt volledig wordt geliberaliseerd. Thuiswinkeliers willen het bezorgmoment ook kunnen sturen, tenminste op het niveau van de weekdag.
De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org,, is de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (catalogus, internet, post, tv, etc.) verkopen aan consumenten. De vereniging telt inmiddels meer dan 100 leden. Het volledige positioning paper is beschikbaar via de homepage van www.thuiswinkel.org.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid