Overslaan en naar de inhoud gaan

Postmarkt houdt geen gelijke tred met groei thuiswinkelbranche

De groei van verkoop op afstand dreigt ernstig belemmerd te worden doordat in de afgelopen jaren de kosten van de distributie van mail en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de conclusie van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org., in het positioning paper Mail- & Pakketdistributie in Nederland. Thuiswinkeliers willen bezorgsystemen die aansluiten op de wensen van de consument en thuiswinkeliers willen aan álle consumenten door héél Nederland kunnen leveren.

related partner content for mobile comes here

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: 'Steeds meer consumenten winkelen op afstand, via catalogi, internet, post, etc. De omzetten nemen significant toe en daarmee de behoefte aan capaciteit bij business-to-consumers distributeurs. Traditioneel zijn er maar weinig b-t-c distributeurs in Nederland actief, hetgeen de markt tot een 'sellers markt' heeft gemaakt. Tijdelijke personeelskrapte en stijgende belangen van aandeelhouders van b-t-c distributeurs hebben het gemiddelde serviceniveau de laatste jaren doen afnemen en prijzen opgejaagd, voor thuiswinkeliers én consumenten. Distributeurs en thuiswinkeliers moeten de krachten bundelen om de snelle groei van verkopen van producten via catalogi, internet, e.d. in goede banen te leiden', aldus Jongen.

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie wil dat ter stimulering van de concurrentie de postmarkt volledig wordt geliberaliseerd. Thuiswinkeliers willen het bezorgmoment ook kunnen sturen, tenminste op het niveau van de weekdag.

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org,, is de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (catalogus, internet, post, tv, etc.) verkopen aan consumenten. De vereniging telt inmiddels meer dan 100 leden. Het volledige positioning paper is beschikbaar via de homepage van .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in