Overslaan en naar de inhoud gaan

Oxfam kritisch op Israëlische campagne Scarlett Johansson

Oxfam International heeft kritiek geuit op zijn eigen ambassadrice Scarlett Johansson. Zij treedt op in een campagne voor het Israëlische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oxfam heeft Scarlett Johansson laten weten dat het ‘zorgen heeft’ over haar campagne voor SodaStream, dat een grote fabriek heeft in een Israëlische nederzetting op  de Westelijke Jordaanoever. Het is onder vuur is komen te liggen van pro-Palestijnse activisten.

related partner content for mobile comes here

Hoewel Oxfam zegt dat het  de onafhankelijkheid van zijn ambassadeurs respecteert, is het tegen alle handel vanuit nederzettingen. Ze zijn volgens Oxfam illegaal en druisen in tegen de Palestijnse rechten.

Dubbele ambassadeur

SodaStream maakt apparaten waarmee  mensen zelf koolzuurhoudende dranken kunnen maken.  Het maakte onlangs bekend dat het de actrice als eerste global brand ambassador aan zich heeft  verbonden. Johansson is onder meer te zien in een in televisiereclame tijdens Super Bowl-finale op 2 februari.

Johansson, die  sinds 2005 ambassadeur van Oxfam is,  doet haar werk voor het Israëlische bedrijf af als een ‘no brainer’ en zegt dat het en gezond en milieuvriendelijk product betreft.

SodaStream verklaart dat de fabriek op de West Bank er slechts een van  25 is en dat die aan 550 Palestijnen werk biedt. Zij hebben evenveel rechten en hetzelfde salaris als de Israëlische werknemers.

 

 

Filmpje over de Superbowl-commercial:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in