Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple pikt market share van Samsung

Samsung zag de laatste kwartaalwinst veel minder sterk groeien dan voorheen. De winst groeide ‘slechts’ met 5,4 procent. (De omzet is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het vierde kwartaal van 2013 steeg de nettowinst van Samsung met 5,4 procent naar 7,2 biljoen Zuid-Koreaanse won (4,8 miljard euro). &;s Werelds grootste smartphonefabrikant rapporteert hiermee de zwakste winstgroei sinds 2011.

related partner content for mobile comes here

De winst nam minder sterk toe dan voorheen omdat Apple en andere concurrenten klanten weglokten bij het elektronicamerk. Daarnaast zette de dure Zuid-Koreaanse munteenheid de winst onder druk. Dat blijkt uit cijfers die Samsung vrijdag naar buiten bracht.

De operationele winst daalde voor het eerst sinds twee jaar. De operationele winst daalde met 6 procent naar 8,3 biljoen won. Dat had onder meer te maken met een speciale bonus van 800 miljard won voor de werknemers, om te vieren dat 20 jaar geleden de strategie is ingezet die heeft geleid tot de sterke groei van Samsung.

De omzet kwam uit op 59,3 biljoen won (40 miljard euro). Samsung had naast de iPhone van Apple ook last van de concurrentie van goedkope smartphones van Chinese makelij.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in