Overheid doet te weinig online


Dit komt naar voren uit een onderzoek dat Accenture wereldwijd deed naar het internetbeleid van overheden. Volgens het bureau is Nederland van de zevende naar de elfde positie gezakt. Nederland bevindt zich in gezelschap van Ierland (10) en Frankrijk (12). Internetkoplopers zijn de achtereenvolgens de overheden in Canada, Singapore en de Verenigde Staten. De Nederlandse overheid scoort boven het gemiddelde wat betreft het aanbieden van informatie
via internet. Vooral de site overheid.nl is een goed initiatief voor geïnteresseerden in
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSoverheidsinformatie, aldus het onderzoek. Accenture meent dat Nederland achterop raakt doordat de overheid de bezoekers op de websites te weinig behandelt als klanten. Daardoor is zij minder in staat om de juiste diensten aan te bieden. De buurlanden Duitsland en België doen het op dit gebied beter. Dit is vooral het gevolg van een geïntegreerde en gestructureerde aanpak van 'eGovernment' in deze landen. (Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid