‘Tv-reclame voor mixdranken heeft te grote invloed op jongeren’
Uit het onderzoek blijkt dat met name de tv-commercials van de Bacardi Breezers en Smirnoff Wodka grote aantrekkingskracht op jongeren uitoefenen. Volgens de onderzoekers zou de code deze reclame moeten kunnen verbieden. De Stichting Alcoholpreventie (STAP) heeft deze week op grond van het onderzoek 10 klachten gedeponeerd bij de Reclame Code Commissie.
Eind 2001 heeft onderzoeksbureau Ferro in opdracht van het Ministerie van VWS de werking van de huidige Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken onderzocht.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaFerro heeft aan 7 groepen van jongeren en ouderen van 14 tot 54 jaar gevraagd wat hun mening is over 17 recente tv-spots, 3 printuitingen en 7 verpakkingen. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat de huidige alcoholreclamecode te veel ruimte laat voor het vinden van mazen. Het gevolg is dat daardoor ook reclame-uitingen die in strijd zijn met de letter en met geest van de code worden toegelaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid