Overslaan en naar de inhoud gaan

Online winkelen blijft groeien

Nederlanders kochten in 2006 voor 2,82 miljard euro aan producten en diensten via internet. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaarverslag van de Nederlandse Organisatie. Net als in voorgaande jaren wordt het meeste geld uitgegeven aan reizen. In 2006 was dat 1,18 miljard euro. Ook voor elektronica en witgoed shoppen consumenten vaak online.

related partner content for mobile comes here

Met name het gemak van het bestellen, betalen en ontvangen is voor Nederlanders een reden om op internet te winkelen. Ook zijn de prijzen vaak aantrekkelijker. De aankopen worden meestal betaald met een acceptgirokaart, gevolgd door het overschrijven via online bankieren en het betalen met een creditcard.

Terwijl internetwinkelen steeds populairder wordt, verliezen de meer traditionele 'thuiswinkelmethodes' terrein. Het betreft hier onder meer het bestellen van producten uit catalogi. Dat steeds meer Nederlanders toegang hebben tot internet en dat er steeds meer webwinkels bijkomen, is volgens de onderzoekers een belangrijke oorzaak van de toename van internetaankopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in