Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Online retail sales in Nederland in 2018: 8,4 miljard euro’

Forrester verwacht dat de Europese online retail sales in 2018 zo’n 233,9 miljard euro zal bedragen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een groei van zo’n 12 procent (compound annual growth rate, CAGR) in vergelijking met 2013, toen de teller op 123,9 miljard euro stond.

related partner content for mobile comes here

Kleding zal de grootste online verkoopcategorie blijven, maar de snelst groeiende categorie is online boodschappen. Deze categorie zal groter worden dan de huidige nummer twee: consumentenelektronica.

17 Europese landen zijn meegenomen in het onderzoek. In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland zal online sales het grootste deel van de totale retailverkoop voor zijn rekening nemen.

De verwachte online groei in Europa wordt veroorzaakt door een combinatie van nog meer mensen die online hun aankopen zullen doen en retailers die een steeds betere e-commerce-ervaring aanbieden.

Het zijn vooral smartphones en tablets die ervoor zorgen dat dat online retailgroei groter is dan algemene retailgroei. De verwachting van Forrester is dat in 2018 de helft van alle online retail sales van de EU-7 via een mobiel apparaat (en digital touchpoints) wordt gedaan.

Andere cijfers uit het onderzoek ‘’:

- De online retail sales in Nederland zal in 2018 8,4 miljard euro zijn, daar waar het in 2013 nog 5,3 miljard was en dit jaar waarschijnlijk 5,8 miljard euro – 8 procent van totale retail sales. Het zal van 2013 tot 2018 een ‘compound annual growth rate’ laten zien van 9,8 procent.

- Het percentage Europese internetgebruikers dat online aankopen doet, groeit van 65 procent in 2013 naar 75 procent in 2018.  

- Zuid-Europese markten zoals Italië en Spanje zullen een stevige online retail sales-groei zien. Oorzaak: steeds meer online kopers, maar ook de ontwikkeling van zogenaamde ‘super-shoppers’ – consumenten die via verschillende apparaten regelmatig online aankopen doen. Deze Zuid-Europese markten zullen sneller groeien dan Noord-Europese, maar dat komt omdat ze volwassen worden. De Noord-Europese markten zijn al een stuk volwassener en ze zijn ook een stuk groter.

Ter vergelijking: Forrester schreef vorige maand in een rapport dat de totale Amerikaanse online retail sales in 2018 414 miljard dollar zal bedragen. Een groei van 11 procent van alle alle retail sales.  

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in