Overslaan en naar de inhoud gaan

Het ‘triple screening effect’

Het aantal schermen waarmee wij tegelijkertijd bezig zijn neemt alsmaar toe. Waar we tot voor kort marketeers nog spraken over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is voor mij in elk geval de gewoonste zaak van de wereld dat terwijl ik onderuit gezakt op de bank dit artikel schrijf op mijn MacBook, ik tevens RTL Late Night volg op tv en via mijn iPhone What’s app foto’s van de vakantie uitwissel met een goede vriend. Of wanneer ik ‘s morgens in de trein zit, dan lees ik het nieuws op mijn tablet en werk ik ondertussen mijn What’s app berichten af via mijn telefoon terwijl mijn Samsung Galaxy Gear mij erop wijst dat er nieuwe berichten binnen zijn gekomen. Kun je het nog volgen? Laat ik voorop stellen dat ik de smartwatch in bruikleen heb omdat ik nieuwsgierig ben naar of en hoe triple screening mijn media consumptie beïnvloed.

related partner content for mobile comes here

GAME Retail Ltd (UK), lanceerde eerder hun eigen onderzoek naar het triple-screening fenomeen met wat opmerkelijke resultaten. Van de 2.000 Britten die werden geïnterviewd gaf 79% toe regelmatig tv te kijken terwijl ze meerdere mobile devices bij de hand hebben. Bijna de helft (46%) claimt met twee verschillende mobile devices aan te hebben staan terwijl ze tv kijken. Meer dan een derde (36%) zegt zijn aandacht doel bewust te verspreiden omdat hij of zij zich verveelt wanneer bij het kijken naar tv alleen. En 30% claimt zo druk te zijn dat ze geen andere keus hebben dan te multi-tasken met hun mobiele devices.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in