Overslaan en naar de inhoud gaan

Online ads: klein werkt vaak beter

Kleinere online advertenties zijn wellicht effectiever dan grote, zo blijkt uit onderzoek van Dynamic Logic.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek komt naar voren dat de vorm van de advertentie en de plaats waar zij op de website staat, belangrijker is dan de grootte. En halve banners (234x60) en rectangles (180x150) zijn effectiever dan advertenties als leaderboards en skyscrapers. Een oorzaak kan zijn dat consumenten last hebben van ‘banner blindness’.

related partner content for mobile comes here

Kleinere advertenties zijn effectiever omdat ze beter aan de inhoud van de pagina kunnen worden aangepast.

Verder blijkt dat advertenties met videocontent het beste scoren op het gebied van branding, merkvoorkeur en koopintentie. Flash-campagnes werken het slechtst.

Advertenties die gebruiken maken van Flash worden als het irritantst ervaren. Advertenties die over de content van een pagina heengaan en erg drukke ads zijn voor gebruikers ook irritant.

Dat houdt niet in dat grote advertenties niet kunnen werken. Want, zo meldt MarketingCharts, het onderzoek werd uitgevoerd voordat de Online Publisher’s Association (OPA) drie standaardformaten voor oversized ads vastlegde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in