Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Yakult keldert na probiotica-discussie

Yakult ondervindt hevige last van het negatieve imago van probiotica.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf van de gelijknamige drankjes zag in de drie weken na publicatie van een universitair onderzoek over de werking van probiotica de verkopen van de drankjes met bijna 20 procent dalen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, meldt een woordvoerster.
'Het is heel vervelend dat dit ons treft terwijl het helemaal niets met elkaar te maken heeft', aldus de zegsvrouwe. Onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht wees de melkzuurbacterie probiotica aan als de waarschijnlijke oorzaak van de dood van patiënten met een ernstige acute alvleesklierontsteking. De melkzuurbacterie in Yakult is een andere. 'Het verschil is zo groot als het verschil in DNA van een mens en een vis. Het is echt iets heel anders.'

related partner content for mobile comes here

De verkoop trekt inmiddels weer aan, zegt de woordvoerster (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in