Overslaan en naar de inhoud gaan

Olivier Koning verruilt Selmore voor Being There

Olivier Koning (43), de afgelopen zes jaar head of account bij Selmore, stapt per 1 augustus over naar Being There, dat hij gaat leiden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We waren al eeuwen op zoek naar een Simon Neefjes, maar dan een minder hoekige versie die bij het dna van de Vonkelkerk past,’ zegt Lucas Mol, die Being There elf jaar geleden in de Amsterdamse Vondelkerk oprichtte samen met Edward Stolze: ‘Ik belde Olivier al met de vraag of hij onze baas wilde worden toen hij zes jaar geleden van TBWA\Neboko naar Selmore vertrok. Al die jaren zijn wij op hem blijven wachten.’

related partner content for mobile comes here

Olivier Koning over zijn overstap: ‘Ik ga niet weg bij Selmore uit onvrede, de keuze voor Being There heeft alles te maken met mijn opvattingen over hoe het vak zich ontwikkelt. Er zijn in Nederland bijna geen bureaus die op slimme, relevante en vooral originele manier merken tot leven brengen en daarbij ook een bijdrage leveren aan de marketingdoelstellingen. Being There is in mijn ogen het best bewaarde geheim op dat vlak. Ik ga er vanaf 1 augustus alles aan doen om samen met iedereen in de Vondelkerk hier het meest bijzondere bureau van Nederland van te maken voor merken die in beweging willen komen of blijven. We staan op een kantelpunt: er komt een nieuwe generatie bureaus op, nieuwe heroes, die nieuwe relevantie creëren via merkactivatie. De leukste categorie bij de ADCN vind ik actiemarketing. Want daar zie je de meest vernieuwende campagnes.’

Being There, dat zich een paar jaar geleden voornam om school te maken met activerende campagnes, heeft nu tegen de 40 mensen in dienst, inclusief de 4 medewerkers van marketing PR-bureau exPRtease en de 6 medewerkers van online activatiebureau The Gardeners. Het bureau werkt onder meer voor CBR, Nederland Schoon, verschillende Unilever-merken en CZ.

Mol had tot nu toe de leiding over Being There, noemde zichzelf ‘Hoofd Hoofdzaken’ maar voelde zich, met zijn achtergrond kunsthistoricus en affiniteit met creatie, ‘meer een veredelde amanuensis van de Vondelkerk’, de plek waar Being There zetelt. Mol gaat zich richten op new business en het uitbouwen van Being There. De partners Edward Stolze en Pieter Scheltema blijven verantwoordelijk voor strategie en creatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in