Olivier Koning verruilt Selmore voor Being There
‘We waren al eeuwen op zoek naar een Simon Neefjes, maar dan een minder hoekige versie die bij het dna van de Vonkelkerk past,’ zegt Lucas Mol, die Being There elf jaar geleden in de Amsterdamse Vondelkerk oprichtte samen met Edward Stolze: ‘Ik belde Olivier al met de vraag of hij onze baas wilde worden toen hij zes jaar geleden van TBWA\Neboko naar Selmore vertrok. Al die jaren zijn wij op hem blijven wachten.’
Olivier Koning over zijn overstap: ‘Ik ga niet weg bij Selmore uit onvrede, de keuze voor Being There heeft alles te maken met mijn opvattingen over hoe het vak zich ontwikkelt. Er zijn in Nederland bijna geen bureaus die op slimme, relevante en vooral originele manier merken tot leven brengen en daarbij ook een bijdrage leveren aan de marketingdoelstellingen. Being There is in mijn ogen het best bewaarde geheim op dat vlak. Ik ga er vanaf 1 augustus alles aan doen om samen met iedereen in de Vondelkerk hier het meest bijzondere bureau van Nederland van te maken voor merken die in beweging willen komen of blijven. We staan op een kantelpunt: er komt een nieuwe generatie bureaus op, nieuwe heroes, die nieuwe relevantie creëren via merkactivatie. De leukste categorie bij de ADCN vind ik actiemarketing. Want daar zie je de meest vernieuwende campagnes.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBeing There, dat zich een paar jaar geleden voornam om school te maken met activerende campagnes, heeft nu tegen de 40 mensen in dienst, inclusief de 4 medewerkers van marketing PR-bureau exPRtease en de 6 medewerkers van online activatiebureau The Gardeners. Het bureau werkt onder meer voor CBR, Nederland Schoon, verschillende Unilever-merken en CZ.
Mol had tot nu toe de leiding over Being There, noemde zichzelf ‘Hoofd Hoofdzaken’ maar voelde zich, met zijn achtergrond kunsthistoricus en affiniteit met creatie, ‘meer een veredelde amanuensis van de Vondelkerk’, de plek waar Being There zetelt. Mol gaat zich richten op new business en het uitbouwen van Being There. De partners Edward Stolze en Pieter Scheltema blijven verantwoordelijk voor strategie en creatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid