Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen: groei verkoop fmcg daalt tot 1,2 procent

De verkoopcijfers van fmcg in Europa zijn in het tweede kwartaal van 2013 met 1,2 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei is het resultaat van een prijsindexatie van 2,7 procent, die een daling van 1,5 procent in het aantal verkochte goederen van 1,5 procent verdoezelt.

related partner content for mobile comes here

Van de 21 landen die door Nielsen in kaart gebracht zijn, heeft Turkije de hoogste groei in het tweede kwartaal: 11,6 procent. Finland volgt met een groei van 4,2 procent en Noorwegen met 2,2 procent. Het Verenigd Koninkrijk had met 1,2 procent de hoogste groei van de grote vijf West-Europese markten.

Nederland had een groei van 0,5 procent in het tweede kwartaal van 2013. De prijzen namen toe met 3,2 procent, terwijl het aantal verkochte producten met 2,7 procent daalde.
Negen van de 21 landen uit het onderzoek zagen de verkoopcijfers voor fmcg dalen. De grootste afname noteerden Griekenland (-4,4 procent) en Tsjechië (-3,3 procent).
De omzetgroei van fmcg in Europa is meer het resultaat van prijsinflatie dan van toegenomen verkoopvolumes, aldus Nielsen.

Het verkoopvolume van fmcg in Europa daalden in het tweede kwartaal van 2013 in vergelijking met dezelfde periode 2012 met 1,5 procent. In het vorige kwartaal nam het volume nog toe met 0,2 procent. Alleen in Turkije, Noorwegen en Zwitserland namen de verkoopvolumes toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in