Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer online interesse in airco's door warme weer

De Nederlandse consument zoekt met dit warme weer zijn verkoeling online, door te zoeken naar airco's en andere verkoelende producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Product- en prijsvergelijksite zag het aantal bezoekers op zoek naar productinformatie over airco's en ventilatoren de afgelopen dagen explosief toenemen.

related partner content for mobile comes here

De groep airco's op de Kieskeurig-site stond de afgelopen dagen op nummer twee wat betreft het aantal pageviews. In één week registreerde de site ruim 50.000 bezoeken aan de airco-pagina. Vergeleken met een gemiddelde week in de koudere maand mei betekende dit een stijging van 25 plaatsen. Toen stonden de airco's nog op nummer 27.

Janet Sellis, directeur van Kieskeurig.nl: "Zodra de temperatuur tot boven de 20 graden stijgt, zien wij ineens heel veel zoekopdrachten naar bijvoorbeeld ventilatoren. De laatste jaren zijn airco's enorm in opkomst."

Hitte even leuk, maar daarna snel weer internetten

De hitte heeft ook invloed op het gebruik van internet. Er was op Kieskeurig.nl een forse daling te zien in het aantal bezoekers op dagen met hoge temperaturen, maar alleen tij-dens de eerste dagen. Het aantal bezoekers nam in de tweede mooie week alweer toe. Die toename komt volgens Sellis doordat het publiek ook weer snel went aan de mooie zomerdagen.

Janet Sellis: 'Op mooie dagen ligt het bezoekersaantal in eerste instantie 30 procent tot 40 procent lager dan normaal. Maar net als van regen hebben Nederlanders ook van hitte weer snel genoeg. Het internetgebruik neemt toe tot het niveau van voor de weersomslag naarmate het langer warm blijft.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in