Marktaandeel Albert Heijn stagneert


Het aandeel kwam uit op 33,5 procent. De afgelopen jaren groeide het marktaandeel altijd. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. In 2010 kwam de omzet een fractie hoger uit dan 33,5 en werd door Nielsen afgerond naar 33,6.
Het marktaandeel van AH maakte een duik in het eerste kwartaal van vorig jaar, zo zei een woordvoerder van Ahold Europe, het moederbedrijf van Albert Heijn. In de maanden daarna was er steeds sprake van groei. Ook voor 2012 verwacht Albert Heijn, die al jaren de grootste is in Nederland, opnieuw groei van het marktaandeel te realiseren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNielsen stelt het marktaandeel van supermarkten vast op basis van omzetcijfers. Discounters als Lidl en Aldi verstrekken deze cijfers niet en daarom wordt hun marktaandeel op een andere manier vastgesteld.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid