Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Albert Heijn stagneert

Het marktaandeel van Albert Heijn (AH) is in 2011 op vrijwel hetzelfde niveau uitgekomen als in 2010.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel kwam uit op 33,5 procent. De afgelopen jaren groeide het marktaandeel altijd. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. In 2010 kwam de omzet een fractie hoger uit dan 33,5 en werd door Nielsen afgerond naar 33,6.

related partner content for mobile comes here

Het marktaandeel van AH maakte een duik in het eerste kwartaal van vorig jaar, zo zei een woordvoerder van Ahold Europe, het moederbedrijf van Albert Heijn. In de maanden daarna was er steeds sprake van groei. Ook voor 2012 verwacht Albert Heijn, die al jaren de grootste is in Nederland, opnieuw groei van het marktaandeel te realiseren.

Nielsen stelt het marktaandeel van supermarkten vast op basis van omzetcijfers. Discounters als Lidl en Aldi verstrekken deze cijfers niet en daarom wordt hun marktaandeel op een andere manier vastgesteld.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in