Overslaan en naar de inhoud gaan

KWF met anti-rookcommercial

Van alle kankersterfte wordt 30 pct veroorzaakt door roken, zegt KWF Kankerbestrijding. De organisatie komt daarom met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de commercial '18.591' wordt een kaartje aan een overledene gehangen met het nummer 18.591, verwijzend naar het totaal aantal mensen dat in 2011 in Nederland bij benadering gaat overlijden door roken (prognose gebaseerd op cijfers van 2009).
'Een harde boodschap, maar realistisch', vindt KWF Kankerbestrijding. De organisatie wil met de commercial rokers aan het denken zetten door hen te wijzen op de schadelijke effecten van roken. Als afsluiter van de campagne wordt de kijker verwezen naar de mogelijkheden van hulp bij het stoppen met roken.
Stefan Wigger, coördinator preventie bij Kankerbestrijding: 'Als we echt een grote stap willen maken in het terugdringen van het aantal kankergevallen in Nederland, dan zal het aantal rokers moeten dalen. Daarvoor moeten verschillende middelen worden ingezet en moeten verschillende boodschappen worden uitgezonden. Met deze campagne willen we rokers er aan herinneren dat roken ook echt dodelijk is. Rokers willen dat feit nog wel eens wegwuiven.'
De tv-commercial is gemaakt door Sander Veeneman van filmproductiemaatschappij No Colors.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in