Geeratz nieuwe ceo Kobalt
In september werd bekend dat DHG Holding van investeerder Marco Geeratz vanaf december 2010 eigenaar is van Kobalt. Het bureau splitst nu zijn media- en grafimedia-activiteiten en er wordt een nieuw directieteam benoemd. Eigenaar Geeratz wordt zelf ceo.
Per 1 januari 2011 zijn de grafimedia-activiteiten van Kobalt gebundeld met de activiteiten van Sumis Printmanagement, dochteronderneming van DHG Holding. Beide bedrijven gaan samen verder onder de naam Sumis Printmanagement. De splitsing van Kobalt in twee bedrijven heeft als gevolg dat afzonderlijke directieteams voor beide onderdelen worden gevormd. Deze hebben als primaire taak zich te richten op de afzonderlijke ‘business development’ van de twee bedrijven en met name te sturen op klantbehoefte.
Geeratz volgt in dit kader Beijer op als directielid van Kobalt. Daarnaast is Maarten Stikkelorum cfo en wordt het team op korte termijn verder uitgebreid. De directie van Sumis Printmanagement wordt geleid door Edward Fuchs, de huidige directeur Kobalt grafimedia. Cfo Desirée van Haasteren ondersteunt hem.
Marco Geeratz: 'Kobalt is door de huidige directie door een moeilijke fase naar de uiteindelijke overname geleid. Dankzij deze overname en de achterliggende herstructurering is Kobalt nu klaar voor een nieuwe toekomst. We zullen de komende tijd hard werken om deze vorm te geven.' Geeratz zegt ervan overtuigd te zijn 'dat Kobalt uit zal groeien tot het meest klantgerichte mediabureau van Nederland'.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMarceline Beijer neemt in goed overleg afscheid van Kobalt. Marco Geeratz zegt dat Beijer, die sinds 2001 bij Kobalt werkte, in staat is geweest om Kobalt door een moeilijke periode heen te brengen. ‘De omstandigheden waren niet ideaal, maar er werden altijd zwarte cijfers geschreven.’ Maar nu staat Kobalt op een nieuw punt, waar groei het eerste doel is. ‘Ik heb het bedrijf gesplitst omdat print en media relatief weinig met elkaar te maken hebben. Je hebt focus nodig.’ De overgang van CEO van een grote coöperatieve onderneming naar een rol van managing director past volgens Geeratz niet bij het profiel van Beijer. Geeratz: ‘De vraag is ook of je na tien jaar nog de frisheid hebt om Kobalt Media nieuw leven in te blazen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid