Overslaan en naar de inhoud gaan

Geeratz nieuwe ceo Kobalt

Marco Geeratz volgt Marceline Beijer op als ceo van Kobalt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In september dat DHG Holding van investeerder Marco Geeratz vanaf december 2010 eigenaar is van Kobalt. Het bureau splitst nu zijn media- en grafimedia-activiteiten en er wordt een nieuw directieteam benoemd. Eigenaar Geeratz wordt zelf ceo.

related partner content for mobile comes here

Per 1 januari 2011 zijn de grafimedia-activiteiten van Kobalt gebundeld met de activiteiten van Sumis Printmanagement, dochteronderneming van DHG Holding. Beide bedrijven gaan samen verder onder de naam Sumis Printmanagement. De splitsing van Kobalt in twee bedrijven heeft als gevolg dat afzonderlijke directieteams voor beide onderdelen worden gevormd. Deze hebben als primaire taak zich te richten op de afzonderlijke ‘business development’ van de twee bedrijven en met name te sturen op klantbehoefte.
Geeratz volgt in dit kader Beijer op als directielid van Kobalt. Daarnaast is Maarten Stikkelorum cfo en wordt het team op korte termijn verder uitgebreid. De directie van Sumis Printmanagement wordt geleid door Edward Fuchs, de huidige directeur Kobalt grafimedia. Cfo Desirée van Haasteren ondersteunt hem.
Marco Geeratz: 'Kobalt is door de huidige directie door een moeilijke fase naar de uiteindelijke overname geleid. Dankzij deze overname en de achterliggende herstructurering is Kobalt nu klaar voor een nieuwe toekomst. We zullen de komende tijd hard werken om deze vorm te geven.' Geeratz zegt ervan overtuigd te zijn 'dat Kobalt uit zal groeien tot het meest klantgerichte mediabureau van Nederland'.

Marceline Beijer neemt in goed overleg afscheid van Kobalt. Marco Geeratz zegt dat Beijer, die sinds 2001 bij Kobalt werkte, in staat is geweest om Kobalt door een moeilijke periode heen te brengen. ‘De omstandigheden waren niet ideaal, maar er werden altijd zwarte cijfers geschreven.’ Maar nu staat Kobalt op een nieuw punt, waar groei het eerste doel is. ‘Ik heb het bedrijf gesplitst omdat print en media relatief weinig met elkaar te maken hebben. Je hebt focus nodig.’ De overgang van CEO van een grote coöperatieve onderneming naar een rol van managing director past volgens Geeratz niet bij het profiel van Beijer. Geeratz: ‘De vraag is ook of je na tien jaar nog de frisheid hebt om Kobalt Media nieuw leven in te blazen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in