Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant wil van contract af, bedrijf verandert zijn voornaam in Asshole

Iedere maand een factuur gericht aan Asshole Brown
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse kabelbedrijf Comcast heeft misschien wat al te goed naar The Eagles geluisterd en hun Hotel California.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf is namelijk nogal ‘programmed to receive’, maar er minder goed in om klanten weg te laten gaan. ‘You can check-out any time you like, But you can never leave!’

Agressieve &;retentiespecialisten&;

Comcast heeft een batterij aan zogeheten retention specialists in huis, poortwachters, die het vertrekkende  klanten zo moeilijk mogelijk maken om te vertrekken.

Er zijn al enkele hilarische voorbeelden van hun werkwijze naar buiten gekomen, onder meer een nogal gênant gesprek waarin iemand het maar tenauwernood lukt om zijn .

De retentiespecialisten van  Comcast lijken het namelijk nogal persoonlijk op te vatten als iemand van zijn contract af wil of het zelfs alleen maar wil downgraden.

Voornaam veranderd

De familie Brown merkte dit toen ze vanwege financiële beslommeringen het mes wilde zetten in enkele uitgaven, waaronder die aan Comcast. In plaats van dat dit werd geaccepteerd kregen ze een nogal agressieve retentiespecialist aan de lijn.

Uiteindelijk lukt het ze contract naar een lager niveau terug te brengen, maar er gebeurde wel iets anders raars. De voornaam van Ricardo werd eenzijdig door Comcast veranderd in ‘Asshole’.

Iedere maand kreeg de familie een factuur van Comcast gericht aan Asshole Brown. 

Brown wendde zich tot diverse eindverantwoordelijken van klantenservice om de naam op de rekening veranderd te krijgen, maar tevergeefs.

Pas toen de blogger  de rekening met de naam Asshole erop onder de aandacht bracht van Comcast kreeg de familie Brown Comcasts vice-president Communicatie aan de lijn.

Hij ging door het stof en zou alles napluizen en bezwoer de verantwoordelijke voor de naamwijziging op te sporen en te bestraffen. Comcast en de familie Brown onderhandelen nog over een schadevergoeding.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in