Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie Amazon begint met persbericht over nog niet bestaand product

Hoe Jeff Bezos 'consumentgericht' wil vernieuwen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het staat bekend als een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld, juist omdat het in sterk veranderende markten nieuwe producten en diensten weet te ontwikkelen waar de klant behoefte aan heeft.

related partner content for mobile comes here

Dat is volgens insiders althans de reden waarom Amazon de dot-com bubble aan het begin van dit millennium overleefde en sindsdien als kool is blijven groeien.  Van 4 miljard dollar omzet in 2002 tot het tienvoudige bedrag 2008.

Niet alle innovatie van Amazon leidt tot succes, wat onder meer is gebleken met het mislukken van een eigen smartphone voor Amazon, de FirePhone.

Een levert een interessante ‘bijvangst’ op, en dat is de wijze waarop Amazons baas Jeff Bezos (foto) wil dat er aan vernieuwing wordt gewerkt.

Ieder product van Amazon begint met een stuk papier, of beter gezegd: een aantal papiertjes die samen een persbericht opleveren van het product dat nog niet bestaat. Bezos verlangt van zijn personeel dat het deze fake-persberichten maakt voor ze aan een nieuw initiatief gaat werken.

Het doel van dit alles is de Amazon-medewerkers via een persbericht hun ideeën aanscherpen en dat de consument van meet af aan centraal staat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in