Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Kansen relatiemagazines nog onvoldoende benut’

Ruim 60% van de marketeers geeft aan relatiemagazines als effectief middel voor het realiseren van de communicatiedoelstellingen te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek laat onder meer zien dat 78% van de marketeers gelooft dat relatiemagazines bijdragen aan de klantenbinding, 76% procent ziet het als middel om informatie te verstrekken en ruim 50% denkt dat relatiemagazines bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid en imagoverbetering. Ondanks dat marketeers geloven in de toegevoegde waarde van relatiemagazines, wordt het middel nog relatief weinig toegepast. “Mogelijk hebben budgetverantwoordelijken moeite met het leveren van de benodigde bewijskracht alvorens er in te mogen investeren,” vermoedt Jos Schijns, hoofd van het Cendris Research Center.
Volgens Cendris is er nog veel marktpotentieel onbenut. Schijns: “Zowel wat betreft het aantal magazines, hun oplagen, hun verschijningsvorm, alsook het uitbrengen van een magazine in meerdere, op specifieke doelgroepen afgestemde versies, worden mogelijkheden vooralsnog onvoldoende benut.”

Onder de 340 respondenten die aangeven een magazine uit te geven of overwegen uit te geven, blijkt de gedrukte versie populairder dan de digitale variant. 91% van de marketeers die een magazine uitgeven, doet dit in elk geval in print. 51% geeft naast de printversie een digitale versie uit. Slechts 9% van de respondenten geeft aan enkel voor een digitale versie te kiezen. Van de respondenten die aangeven geen relatiemagazine uit te geven (69%), zegt 85% niet te overwegen om de aankomende twee jaar een magazine uit te gaan geven. Dit betekent dat 58% van de onderzochte marketeers geen relatiemagazine uitgeeft en dit eveneens niet van plan is te gaan doen in de nabije toekomst.

Het onderzoek laat verder zien dat 47% van de bedrijven met meer dan honderd medewerkers in dienst een relatiemagazine uitgeeft. Slecht 25% van de organisaties met honderd of minder werknemers in dienst geeft een relatiemagazine uit gericht op externe doelgroepen zoals klanten. Daarnaast geven organisaties die zich op de consumentenmarkt begeven en tot de dienstensector behoren vaker een magazine uit dan bedrijven die actief zijn op de business-to-businessmarkt en respectievelijk fysieke producten leveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in