Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren minder ethisch dan ze lijken

Fabrikanten zijn geneigd te denken dat de huidige generatie 18-24 jarigen anti-branding en anti-kapitalisme zijn, aanhangers van Naomi…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als Naomi Klein, Michael Moore en Live8 zo populair zijn bij jongeren, moeten merkfabrikanten dat ethisch bewuste gedrag dan als het evangelie beschouwen? Datamonitor meent van niet, want jongeren zeggen wel dat ze begaan zijn met ethische kwesties, en dat ze geen merken kopen om cool te zijn, maar ondertussen blijkt uit hun koopgedrag dat zij niet erg bereid zijn geld uit te geven aan verantwoorde producten, en wel degelijk merkgevoelig zijn.

related partner content for mobile comes here

Datamonitor hield een onderzoek onder 3200 jongeren in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Italië, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Daaruit blijkt dat jongeren 7,5 procent minder geneigd zijn te zeggen dat ze merken uitzoeken die bij hun imago passen, maar daarentegen 5,2 procent vaker merken hebben gekocht om zich mee te differentiëren.

Verder blijkt het lastig te zijn om ethisch verantwoorde of milieuvriendelijke producten aan jongeren te slijten. Zij vinden deze producten niet cool genoeg en zijn niet bereid er extra voor te betalen. Biologische voeding worden meestal geassocieerd met oudere consumenten met een gemiddeld of hoger inkomen. Daar is de marketing van deze producten ook over het algemeen op gericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in