‘Interne communicatie en social networks zijn dé issues voor pr-profs’
Uit het internationale onderzoek dat is uitgevoerd in samenwerking met het vakblad Communication Director onder 1850 communicatieprofessionals in 34 landen, blijkt dat PR professionals vaak niet direct worden betrokken bij de bedrijfsdoelen: slechts zes van de tien ondervraagden levert een bijdrage aan het definiëren van bedrijfsdoelen.
Belangrijkste strategische issues voor de komende drie jaar zijn volgens de respondenten interne communicatie, waarbij bedrijfsdoelen en communicatie worden gekoppeld, en het omgaan met de digitale evolutie en de sociale netwerken die daaruit voortkomen. Wat social networks betreft vindt slechts 14 procent van de ondervraagden Twitter nu al een belangrijk communicatietool. 39 procent van de communicatieprofessionals verwacht echter wel dat Twitter belangrijk wordt in 2010.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOok blijkt dat er flink wordt gesneden in de budgetten van de communicatieafdelingen. Toch is een meerderheid van de ondervraagden optimistisch over de toekomst.
Meer over het onderzoek: www.communicationmonitor.eu
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid