Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Interne communicatie en social networks zijn dé issues voor pr-profs’

Interne Communicatie en social networks zijn de grote trends volgens de Europese pr professionals. Dat blijkt uit de European Communication…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het internationale onderzoek dat is uitgevoerd in samenwerking met het vakblad Communication Director onder 1850 communicatieprofessionals in 34 landen, blijkt dat PR professionals vaak niet direct worden betrokken bij de bedrijfsdoelen: slechts zes van de tien ondervraagden levert een bijdrage aan het definiëren van bedrijfsdoelen.

related partner content for mobile comes here

Belangrijkste strategische issues voor de komende drie jaar zijn volgens de respondenten interne communicatie, waarbij bedrijfsdoelen en communicatie worden gekoppeld, en het omgaan met de digitale evolutie en de sociale netwerken die daaruit voortkomen. Wat social networks betreft vindt slechts 14 procent van de ondervraagden Twitter nu al een belangrijk communicatietool. 39 procent van de communicatieprofessionals verwacht echter wel dat Twitter belangrijk wordt in 2010.

Ook blijkt dat er flink wordt gesneden in de budgetten van de communicatieafdelingen. Toch is een meerderheid van de ondervraagden optimistisch over de toekomst.

Meer over het onderzoek:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in