Overslaan en naar de inhoud gaan

Inktzwarte tijden verwacht: 'Het is oorlog in de industrie'

De creatieve industrie staat noodweer te wachten de komende tijd.
Knaap
© Knaap
Knaap
© Knaap

De creatieve industrie staat noodweer te verwachten de komende tijd. 'Een kwart van de bedrijven gaat omvallen.' Die inktzwarte voorspelling deed MediaMonks-directeur Victor Knaap donderdag tijdens de allereerste Adformatie Connects vanuit Capital C. 'De cijfers zijn ver-schrik-ke-lijk slecht.'

related partner content for mobile comes here

'Reclamebranche denkt er veel te makkelijk over'

'De reclamebranche denkt er veel te makkelijk over. Een kwart van de bureaus is er over drie maanden niet meer, vooral productie gaat het zwaar krijgen. Zo heeft 40 procent van de Britse productiebedrijven momenteel geen klussen meer in de pijplijn. En ze hebben nog heel veel facturen openstaan', zei Knaap, die donderdag in Capital C op 1,5 meter afstand stond van Anita Lotten van Wunderman Thompson en Joanny Lijbers van Unilever.

Ommezwaai naar digitaal broodnodig

Dat er een slag naar digitaal gemaakt moet worden, daar waren de drie het over eens. ‘Alleen is alles naar digitaal krijgen is niet zo makkelijk bij een groot bedrijf als Unilever, maar nu kan het niet anders', zei Lijbers. Knaap: 'Alles gaat naar digitaal, ook reclameoplossingen. We moeten er alleen wel zien te komen. En het gaat niet kort duren. De klanten die wij gesproken hebben gaan in Q2 niet meer adverteren.’

In crisistijd zijn veranderingen noodzakelijk om het hoofd boven water te kunnen houden. Ook Unilever moet in deze tijd flexibel zijn. 'We hebben veel fabrieken, die moet blijven draaien. Dan moet je bijvoorbeeld gaan ombouwen van douchegel naar handzeep, want dat heeft de klant nu nodig', zei Lijbers, die overigens verwacht dat die vraag zal blijven: 'Ik denk dat mensen ná de crisis hun handen vaker zullen blijven wassen – en dus ook meer handcrème zullen gebruiken – dan voor de crisis het geval was.'

Kijk hieronder de allereerste Adformatie Connects terug.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
t rex game

I think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. I really enjoyed reading this post. big fan, thank you!
t rex game

John Topa

In deze video praat men over "predictionmodellen", "learnings", "worldwide"... Kom op, jôh! Doe niet zo interessant. Wat probeer je te verbergen...? Praat gewoon Nederlands a.u.b. !

Foppe de Baan

Wat heb je vandaag gedaan?
We hebben een meeting gehad over de social media strategie van onze gemberkoek...
En heb je het uwv al gebeld?

Jasper de Groot

bla bla chocoladevla

Tom

Dat Victor Euhh Knaap als eerste zijn klanten heeft geholpen is toch wel baanbrekend te noemen.

creative digital concept and content provider tweeter

Wat een armoe die reclamebizzz. Met je porem op het podium met je prijsje. Tsss ga gewoon geld verdienen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in