Hyves herpositioneert als content netwerk


Het sociale netwerk wil meer zijn dan een vrienden netwerk en herpositioneert zich als content netwerk. De Hyves-leden bepalen de onderwerpen, maar dankzij een samenwerking met Sp!ts wordt hier een redactionele laag aan toegevoegd. Volgens Hyves is de samenwerking een logisch gevolg van de overname door de Telegraaf Media Groep (TMG) in november vorig jaar.
Hyves onderscheidt zich hiermee naar eigen zeggen van andere sociale netwerken. Iedereen kan meepraten over onderwerpen die leven binnen de community. Ceo Marc de Vries: “We brengen verdieping en verbinden mensen door relevante discussies met anderen. Hyves ziet dit als de volgende fase in social media. Het gaat immers niet alleen om hoeveel vrienden je hebt, maar om betekenisvolle contacten.”
Ook het design van Hyves is opgefrist. Het is strakker en volwassener geworden en de belangrijkste kleur is nu oranje. Die versterkt het vertrouwde, Nederlandse gevoel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de printversie van Adformatie een uitgebreid interview met Marc de Vries over de herpositionering. Hierin zegt hij onder meer: 'Het koppelen van vrienden die zeggen dat ze zo'n leuke avond hebben gehad, is niet het eindplaatje.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid