Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyves herpositioneert als content netwerk

Hyves presenteert vandaag een vernieuwde website. Niet alleen de vormgeving, ook het onderliggende concept is ingrijpend aangepast.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het sociale netwerk wil meer zijn dan een vrienden netwerk en herpositioneert zich als content netwerk. De Hyves-leden bepalen de onderwerpen, maar dankzij een samenwerking met Sp!ts wordt hier een redactionele laag aan toegevoegd. Volgens Hyves is de samenwerking een logisch gevolg van de overname door de Telegraaf Media Groep (TMG) in november vorig jaar.
Hyves onderscheidt zich hiermee naar eigen zeggen van andere sociale netwerken. Iedereen kan meepraten over onderwerpen die leven binnen de community. Ceo Marc de Vries: “We brengen verdieping en verbinden mensen door relevante discussies met anderen. Hyves ziet dit als de volgende fase in social media. Het gaat immers niet alleen om hoeveel vrienden je hebt, maar om betekenisvolle contacten.”

related partner content for mobile comes here

Ook het design van Hyves is opgefrist. Het is strakker en volwassener geworden en de belangrijkste kleur is nu oranje. Die versterkt het vertrouwde, Nederlandse gevoel.

In de printversie van Adformatie een uitgebreid interview met Marc de Vries over de herpositionering. Hierin zegt hij onder meer: 'Het koppelen van vrienden die zeggen dat ze zo'n leuke avond hebben gehad, is niet het eindplaatje.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in