Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe laat is het?

Wie kijkt er nog op zijn of haar horloge om te zien hoe laat het is? Volgens een kort Onderzoek onder gebruikers van mobiele telefoons (en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie kijkt er nog op zijn of haar horloge om te zien hoe laat het is? Volgens een kort onder gebruikers van mobiele telefoons (en dat is practisch iedereen hier in Japan), kijkt de meerderheid in Japan (54%) op het mobieltje om te weten hoe laat het is en maar 42% kijkt op zijn of haar horloge.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast zijn de Japanners gek op mode en trends. Bij gebrek aan een eigen huis (te duur) of een auto (je moet bewijzen dat je een parkeerplaats hebt anders mag je geen auto bezitten in Tokyo), blijft eigenlijk alleen mode over om je te onderscheiden. Aangezien de meeste 'salarymen' een pak dragen naar hun werk, blijven voor een man eigenlijk alleen de horloges en de brillen over om je onderscheiden. Een collega vertelde me dat hij graag in de trein rijdt en zich vasthoudt aan de stang zodat zijn dure horloge goed zichtbaar is voor iedereen.

Om deze twee redenen, is het horloge in Japan niet meer een gebruiksvoorwerp, maar enkel een sieraad. Verkopen van 'gewone' horloges lopen terug, maar de verkopen van hele dure merken, unieke modellen () en handgemaakte horloges schieten omhoog.

Tja, en om eerlijk te zijn doe ik er ook aan mee hier in Japan. Ik heb net een uniek handgemaakt horloge gekocht, maar vergeet er steeds op te kijken. Wanneer ik wil weten hoe laat het is, kijk ik toch nog steeds om mijn mobieltje

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in