Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Helft overheidsorganisaties vindt inzet social media onbelangrijk’

Maar liefst 90 procent van de ambtenaren geeft aan het belangrijk te vinden dat de overheid gebruikmaakt van social media. Maar volgens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit van triadesk.communicatie naar het kennisniveau en de behoeften van ambtenaren naar het gebruik van social media.

related partner content for mobile comes here

Uit de afgenomen interviews blijkt dat organisaties, met name leidinggevenden, nog erg voorzichtig zijn met de inzet van social media. Ambtenaren twijfelen of de overheid voorop moet gaan; 24 procent vindt van niet, 36 procent vindt van wel.

Het stadium waarin men zich afvroeg wat social media zijn, is voorbij. De interesse is verschoven naar de strategische inzet bij thema’s als burgerparticipatie, beleidsontwikkeling, projectcommunicatie en cocreatie.

Van de ambtenaren gaf 88 procent aan met elkaar in gesprek te gaan om kennis en ervaringen uit te wisselen over het toepassen en integreren van social media. Zij zoeken antwoorden op vragen over de doelgroep bereiken, verschillende media inzetten en klanten en burgers betrekken bij processen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in