‘Helft overheidsorganisaties vindt inzet social media onbelangrijk’


Dat blijkt uit onderzoek van triadesk.communicatie naar het kennisniveau en de behoeften van ambtenaren naar het gebruik van social media.
Uit de afgenomen interviews blijkt dat organisaties, met name leidinggevenden, nog erg voorzichtig zijn met de inzet van social media. Ambtenaren twijfelen of de overheid voorop moet gaan; 24 procent vindt van niet, 36 procent vindt van wel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet stadium waarin men zich afvroeg wat social media zijn, is voorbij. De interesse is verschoven naar de strategische inzet bij thema’s als burgerparticipatie, beleidsontwikkeling, projectcommunicatie en cocreatie.
Van de ambtenaren gaf 88 procent aan met elkaar in gesprek te gaan om kennis en ervaringen uit te wisselen over het toepassen en integreren van social media. Zij zoeken antwoorden op vragen over de doelgroep bereiken, verschillende media inzetten en klanten en burgers betrekken bij processen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid