Overslaan en naar de inhoud gaan

Bloggers als influentials: KPN weet ze te bereiken

Binnen het vakgebied van communicatie komt meer en meer de nadruk te liggen op het hebben en onderhouden van een relatie. Ook in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mogelijkheden zijn enorm wanneer je weet vast te stellen wie voor jou invloedrijke personen zijn. Deze influencers hebben op hun specifieke gebied een enorme vinger in de pap. Influencers hebben een trouwe schare volgers en zij vertrouwen op zijn of haar kennis en mening. Voor de marketeer geldt dat het kan zijn dan in het wilde weg duizendmaal verkondigen van een boodschap.

related partner content for mobile comes here

ziet deze mogelijkheden en stuurde een selectie van invloedrijke bloggers een pakketje. Een pakketje met een persoonlijke brief als persuitnodiging. Verschillende klommen in de pen en schreven over het nieuwe product, Interactieve TV Online. Naast de kregen de bloggers een retro maar zeer hippe en foto’s hiervan werden natuurlijk gedeeld. De vraag is wat het effect is van deze benadering op de online berichtgeving.

Zoals naar voren komt in bovenstaande grafiek is er een duidelijke piek waar te nemen op het moment van uitnodigen. Bloggers zijn enthousiast over de wijze waarop ze worden gevraagd voor de productpresentatie. Ook op de dag van de productpresentatie zelf is het effect enorm. Online wordt een toename van ruim 950% waargenomen en zelfs vandaag is het effect nog te merken.

Zoals duidelijk werd tijdens de presentatie blijft het niet slechts bij deze originele aanpak. KPN ging voor deze bloggers deels met de billen bloot en toonde een product dat nog niet 100% af was. Bloggers kregen een kijkje in de keuken en de consument wordt betrokken bij het verder ontwikkelen. Zoals directeur KPN TV Eric-Jan Doorenbosch bevestigde volgt er geen grootste introductie. Verder perfectioneren gaat in samenspraak met de klant waarna het balletje moet gaan rollen.

Om influentials kunnen we niet meer heen en KPN en campagneontwikkelaar wisten ze overduidelijk te bereiken.

Ook interesse in het nieuwerwetse TV kijken? Zo’n hippe is gratis te bestellen.

/ ">

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in