Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting start campagne voor meer kennis over het vrouwenhart

Doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen: hart- en vaatziekten. Hun klachten worden aangezien voor overgangsklachten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Signalen dat er iets mis is met het hart zijn bij vrouwen vaak anders of vager dan bij mannen. Artsen en vrouwen scharen klachten als vermoeidheid of hartkloppingen daardoor vaak onder overgangsklachten, stress of burn-out. Als een vrouw getroffen is door een hartinfarct blijkt achteraf vaak dat zowel de vrouw zelf, haar omgeving als haar arts niet wist dat de klachten voortekenen waren van iets ernstigs.

related partner content for mobile comes here

Bij vrouwen zijn hart- en vaatziekten dan ook nog steeds doodsoorzaak nummer één. Per dag overlijden er 57 vrouwen aan een hart- of vaatziekte.

Focus op mannen

De Hartstichting start daarom een , om geld in te zamelen voor onderzoek om hart- en vaatziekten bij vrouwen eerder te herkennen. Tot nu lag in wetenschappelijk onderzoek vaak de focus op mannen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in