Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans van Dijk schrijft Reclamejargon

Hans van Dijk, mede-oprichter en creatief directeur van Skipintro en auteur van het (vak)boek ‘Zapklare Brokken, alles wat je moet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de ‘Achteraffe inleiding’ achter in Reclamejargon legt Hans van Dijk uit waarom hij het schreef: ‘Jargon is een samenzwering tegen leken. Maar in de reclame hebben we ook minder benepen motieven voor ons jargon. We willen elkaar graag snel begrijpen en één woordje kan soms samenvatten waar je anders vier zinnen voor nodig  hebt. In “Zapklare Brokken, alles wat je moet weten over reclame”, is de woordenlijst een veel gebruikt onderdeel, werd me verteld. En sinds de woordenlijst online staat, zien we dat aan de cijfers. Er wordt veel op woorden gezocht. Daarom dit boekje met de bijgewerkte en uitgebreide woordenlijst. Natuurlijk is dit boekje niet compleet, al heb ik er – samen met Adformatie – behoorlijk m’n best op gedaan. Wie er nog veel meer hun best op hebben gedaan zijn George en Erwin Noordanus, maar dat zag u al aan de briljante vormgeving.’

related partner content for mobile comes here

Het boekje bevat ook een ‘Beknopte overlevingsgids voor de reclame’, met daarin tips voor wie werkt bij een bureau, voor wie klant is bij een bureau, over hoe reclame werkt en over merken. 

Adfo Groep is uitgever van Reclamejargon.
Reclamejargon (ISBN 9789491560552) is voor €8,95 te bestellen

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in