Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote pitches Engeland lopen sterk terug

Het aantal grote pitches is in Engeland met bijna de helft afgenomen gedurende het laatste jaar. De kleinere accounts zijn bezig aan een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aantal accounts van 30 miljoen gulden en meer daalde naar 126 (gerekend van juni vorig jaar tot juni dit jaar) van 234 in de twaalf maanden daarvoor. Deze cijfers meldt Campaign. Pitches van rond de zes miljoen gulden gingen van 85 naar 116. Volgens Martin Jones, directeur van de AAR, is het geen kwestie van recessie. Hij wijdt het teruglopen van de grote pitches aan ‘normalisering’ na de dotcom-explosie van vorig jaar. Ook was er een aantal grote reviews in de post-millennium periode. Toch ziet hij ook wel een algemene neergang in pitches. Engelands grootste bureau Abbott Mead Vickers BBDO was betrokken bij zeven competities gedurende de afgelopen zes maanden. Elf minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Directeur Cilla Snowball zegt dat het new business-klimaat de afgelopen tijd flink is veranderd. “We kijken nu hoe we kunnen groeien met bestaande klanten.” Nicola Mendelsohn, Bartle Bogle Hegarty's new business director, ziet de grote concerns het eerst bezuinigen op marketing. “Juist in kleinere bedrijven staat advertising meer bovenaan."

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in