Grote pitches Engeland lopen sterk terug


Het aantal accounts van 30 miljoen gulden en meer daalde naar 126 (gerekend van juni vorig jaar tot juni dit jaar) van 234 in de twaalf maanden daarvoor. Deze cijfers meldt Campaign. Pitches van rond de zes miljoen gulden gingen van 85 naar 116. Volgens Martin Jones, directeur van de AAR, is het geen kwestie van recessie. Hij wijdt het teruglopen van de grote pitches aan ‘normalisering’ na de dotcom-explosie van vorig jaar. Ook was er een aantal grote reviews in de post-millennium periode. Toch ziet hij ook wel een algemene neergang in pitches. Engelands grootste bureau Abbott Mead Vickers BBDO was betrokken bij zeven competities gedurende de afgelopen zes maanden. Elf minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Directeur Cilla Snowball zegt dat het new business-klimaat de afgelopen tijd flink is veranderd. “We kijken nu hoe we kunnen groeien met bestaande klanten.” Nicola Mendelsohn, Bartle Bogle Hegarty's new business director, ziet de grote concerns het eerst bezuinigen op marketing. “Juist in kleinere bedrijven staat advertising meer bovenaan."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid