Overslaan en naar de inhoud gaan

'Vriendelijk' bod Havas op Tempus/CIA

Havas Advertising, de Franse holding van onder meer Euro RSCG Worldwide, heeft een 'vriendschappelijk' bod van 598 miljoen dollar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overname, waarover informeel overeenstemming is bereikt, heeft enormeconsequenties voor de mediabureauwereld. Havas heeft volgens waarnemers eenrelatief zwak netwerk en nam pas onlangs de Spaanse media specialist MediaPlanning Group over. Na de aangekondigde fusie gaat het nieuwemediabureaunetwerk CIA Media Planning heten.

related partner content for mobile comes here

Een pikant gegeven is het feit dat het WPP van Martin Sorrell een belang van22 procent heeft opgebouwd in CIA, dat hij graag zou samenvoegen met WPP'smediaspecialisten. Maar CIA-oprichter Chris Ingram heeft altijd gezegd dathij niet aan WPP wil verkopen. Of WPP nu met een tegenbod komt was vandaagin Londen niet bekend.

CIA is volgens opgave van AdAge het derde mediabureaunetwerk in Europe, maarhet staat internationaal op een bescheiden 13e plaats. Samen stijgen MPG enCIA naar verwachting naar de vijfde plaats op de internationale ranglijst.De twee netwerken sluiten elkaar goed aan, al blijven ze relatief zwak op deAmerikaanse markt.

Beide bureaunetwerken hebben vestigingen in Nederland. Of die gaan fuserenwas donderdag niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in