Overslaan en naar de inhoud gaan

Europa wil soepeler regels medicijnreclame

De Europese Commissie wil de reclameregels voor medicijnen versoepelen, zo meldt persbureau Reuters.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het voornemen maakt deel uit van een pakket maatregelen om de goedkeuring van nieuwe geneesmiddelen in Europa te versnellen en om concurrentie te bevorderen onder farmaceuten.

related partner content for mobile comes here

Amerikaanse tv-campagnes voor medicijnen zullen er in Europa niet komen, maar in de voorstellen krijgen bedrijven de komende vijf jaar wel ruimte om Europeanen te informeren over geneesmiddelen voor bepaalde chronische ziekten, zoals aids, diabetes en asthma. Om te garanderen dat betrouwbare informatie wordt verschaft stuurt de commissie aan op een gedragscode.

De commissie lanceert de plannen omdat Europa door het huidige goedkeuringssysteem steeds verder achterraakt op de Verenigde Staten. Sommige patiënten halen nu al medische informatie van websites buiten de Europese Unie. De wetgeving zal naar verwachting zeker twee jaar op zich laten wachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in