Overslaan en naar de inhoud gaan

Genomineerde Marketeer of the Year 2009: Michel Schaeffer van bol.com

Michel Schaeffer is marketingdirecteur bij Bol.com. Deze week werd bekend dat hij genomineerd is voor de prijs Marketeer of the Year 2009,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Michel Schaeffer is marketingdirecteur bij . Deze week werd bekend dat hij genomineerd is voor de prijs Marketeer of the Year 2009, die op 9 juni 2009 wordt toegekend tijdens .

related partner content for mobile comes here

Arlette Warmerdam, marketing manager systems & technology group IBM Nederland, interviewde hem over zijn ambities en successen, in haar rol als .

Drie vragen aan Michel Schaeffer:

1. Het blad Management Team kopte in de laatste uitgave ‘de Marketeer kan naar de zolder’. Wat is jouw visie hierop?

“De discussie heb ik inderdaad gevolgd. Het gaat over de versnippering van marketing. Het belangrijkste is dat marketingafdelingen kunnen aantonen hoe belangrijk marketing is voor de organisatie. De waarde van een goede marketingstrategie moet getoond kunnen worden. Daarom zijn metrics ook zo belangrijk. Marketeers moeten hun vak serieus nemen, en het niet zelf gaan zien als communicatiemiddel. Bij marketing gaat het maar om één ding en dat is de klant. En als je onderdelen van marketing gaat verspreiden over verschillende afdelingen, dan raak je het contact met de klant kwijt.”

2. Waarom moet een organisatie zeker niet snijden in Marketing ten tijde van economische tegenwind? Waarin dan wel?

“De economische recessie is een fantastische tijd om marketing te bedrijven! Je marktaandeel verbeteren tegen lagere kosten, beter kan niet. Waar je wel in moet snijden? Ik denk dat deze tijden ervoor zorgen dat bedrijven meer prijs- en kostenbewust worden. Schaalvoordelen worden weer benut, omdat de kosten weer tegen het licht gehouden worden. Het vet wordt eraf gesneden, dat in de afgelopen jaren erop geslopen is. Dat kan helemaal geen kwaad.”

3. Hoe ziet jouw marketingplan eruit in tijden van economische neergang?

“Ons marketingplan gaat gewoon door. We gaan met veel meer plezier de strijd aan. We hebben dan ook niet zo’n last van de recessie.”

Alle genomineerden op een rijtje:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in