Consumentenautoriteit beboet Pretium
Het telecombedrijf maakt gebruik van externe callcenters die op grote schaal onaangekondigd consumenten benaderen met een aanbod van een vastnetabonnement. Consumenten hebben hierover geklaagd bij de Consumentenautoriteit.
De waakhond is na onderzoek tot de conclusie gekomen dat Pretium Telecom zich bij de telefonische wervingsacties niet hield aan de wettelijke regels. Zo werd aan het begin van het telefoongesprek niet duidelijk aangegeven namens welk bedrijf de medewerkers belden en met welk doel. Ook werd onvoldoende informatie gegeven over het abonnement en hoe de consument er weer van af kon komen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaStaatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken liet in reactie weten blij te zijn dat de Consumentenautoriteit 'in deze vervelende zaak en na lange juridische procedures een besluit heeft kunnen nemen (ANP)'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid