Overslaan en naar de inhoud gaan

Bankconsument wil persoonlijk contact

Ondanks de diverse digitale contactmogelijkheden die er zijn met een bank, geven consumenten de voorkeur aan persoonlijk contact met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna de helft van de Nederlandse consumenten (45 procent) onderhoudt het liefst contact met zijn of haar bank door persoonlijk een medewerker op het kantoor te spreken. Een kwart (25 procent) doet dit het liefst via een persoonlijke e-mail en 14 procent via telefoon.

related partner content for mobile comes here

Het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening op de bankkantoren is dus zeer belangrijk met het oog op de klanttevredenheid, zo concludeert Newcom Research & Consultancy. het bureau deed onderzoek onder een representatieve groep van bijna 1.000 volwassen Nederlanders.

Van alle contactmogelijkheden wordt het persoonlijk contact dat men heeft met de bank gemiddeld het hoogst gewaardeerd: een 7,2. Daar vlak achter komen de persoonlijke e-mail en telefoon: 7,1, een contactformulier op de website van de bank: 7,0 en schriftelijk (via brief): 6,9.

Overstappen naar een andere bank lijkt volgens het onderzoek geen optie: 8 procent van de ondervraagden heeft plannen om de komende 12 maanden over te stappen naar een andere bank. Slechts 12 procent van de ondervraagden heeft op dit moment weinig tot zeer weinig vertrouwen in zijn of haar (particuliere) bank. De helft van de ondervraagden (50 procent) heeft daarentegen veel tot zeer veel vertrouwen.

Rabobank komt van alle onderzochte banken het meest positief uit de bus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in