Bankconsument wil persoonlijk contact
Bijna de helft van de Nederlandse consumenten (45 procent) onderhoudt het liefst contact met zijn of haar bank door persoonlijk een medewerker op het kantoor te spreken. Een kwart (25 procent) doet dit het liefst via een persoonlijke e-mail en 14 procent via telefoon.
Het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening op de bankkantoren is dus zeer belangrijk met het oog op de klanttevredenheid, zo concludeert Newcom Research & Consultancy. het bureau deed onderzoek onder een representatieve groep van bijna 1.000 volwassen Nederlanders.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVan alle contactmogelijkheden wordt het persoonlijk contact dat men heeft met de bank gemiddeld het hoogst gewaardeerd: een 7,2. Daar vlak achter komen de persoonlijke e-mail en telefoon: 7,1, een contactformulier op de website van de bank: 7,0 en schriftelijk (via brief): 6,9.
Overstappen naar een andere bank lijkt volgens het onderzoek geen optie: 8 procent van de ondervraagden heeft plannen om de komende 12 maanden over te stappen naar een andere bank. Slechts 12 procent van de ondervraagden heeft op dit moment weinig tot zeer weinig vertrouwen in zijn of haar (particuliere) bank. De helft van de ondervraagden (50 procent) heeft daarentegen veel tot zeer veel vertrouwen.
Rabobank komt van alle onderzochte banken het meest positief uit de bus.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid