Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 5 domste slogans van universiteiten

Verkiezing van tenenkrommende leuzen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Born leaders reach for infinity’. Dit fijne stukje proza van de Rijksuniversiteit Groningen is de overtuigende winnaar geworden van de van Nederlandse universiteiten.

related partner content for mobile comes here

De Universiteit van Amsterdam volgt op een tweede plek met: We are U.

Ook erg dom vinden deelnemers aan de verkiezing de slogan van Universiteit Leiden: Excelleren in vrijheid.

De VU staat op vier, met de leus VU is verder kijken’ terwijl de Universiteit voor Humanistiek met De mooiste studie is de mens een vijfde plaats scoort.

Het minst dom vinden de stemmers de slogan van Wageningen University and Research: Contributing to the quality of life .

Onzinnige reclameleuzen

Het Platform H.NU, een club van wetenschappers, schreef de wedstrijd uit als een kritiek op de sterk toegenomen economisering van de universiteiten. De vaak onzinnige reclameleuzen vormen een onderdeel van een geregeld herziene universitaire huisstijl en ‘branding campagne’, aldus het platform.

3200 mensen brachten hun stem uit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in