Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale tv zonder reclame niet populair

Reclamevrije televisie voor een extra bedrag kan op weinig enthousiasme rekenen. Ongeveer een op de tien Nederlanders wil meer betalen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau KPMG en marktonderzoeker TNS Nipo onder 1100 Nederlanders. Nederlanders die nog geen digitale tv hebben, zijn dat voorlopig ook niet van plan. Zij vinden het vaak te duur. De kijkers nemen genoegen met de vertrouwde, analoge variant. Een kwart van de Nederlandse huishoudens beschikt inmiddels over digitale tv. Van de grote meerderheid die nog analoog tv kijkt, geeft slechts 4 procent aan binnenkort over te stappen op digitaal.

related partner content for mobile comes here

Verder blijkt dat de respondenten weinig weten van de extra, interactieve mogelijkheden die de nieuwe vorm van tv biedt. Nederlanders willen weinig geld besteden aan de aankoop van muziek en films via de aanbieders van digitale televisie. Digitale tv legt het op dat vlak af tegen het internet en de videotheken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in