Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze Ikea-advertentie werkt als een zwangerschapstest

Om te weten of je zwanger bent, moet je plassen op de pagina. Wie in verwachting is, krijgt korting op een kinderbed.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Zweedse bureau Åkestam Holst (Internationaal bureau van het jaar 2017 volgens Adweek) bedacht een heel bijzondere printadvertentie voor Ikea. In het Zweedse vrouwenblad Amelia magazine vraagt Ikea lezers te plassen op een balkje onder de advertentie voor een babybed. Deze pagina werkt namelijk als zwangerschapstest.

related partner content for mobile comes here

Korting voor zwangere vrouwen


Op de pagina staat: 'Deze advertentie kan je leven veranderen. Plas op de gemarkeerde plek en wacht even. Als je zwanger bent, krijg je een verrassing.'

Op de pagina staat: 'Deze advertentie kan je leven veranderen. Plas op de gemarkeerde plek en wacht even. Als je zwanger bent, krijg je een verrassing.'

In dit filmpje zie je hoe het werkt. Als je inderdaad in verwachting bent, zie je na een paar seconden een gereduceerde prijs op de pagina.

Åkestam Holst ontwikkelde de advertentie samen met Mercene Labs. De makers leggen uit: 'Om deze advertentie interactief te maken hebben we een zwangerschapstest als uitgangspunt genomen. Deze test bindt antilichamen aan het zwangerschapshormoon hCG, waardoor een kleurverandering ontstaat. Mercene Labs heeft deze techniek uitvergroot en toegepast op een printadvertentie. Bijkomende voordeel: de technische ontwikkelingen die ze hebben gedaan voor deze campagne, kunnen ook medische diagnoses helpen verbeteren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in