Overslaan en naar de inhoud gaan

De Rotste Marketingklus van Nederland

Wat is de Rotste Marketingklus van Nederland? Marketing- en Communicatiebureau MarkC vroeg het zich af en deed in samenwerking met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke klussen slaan we het liefste over, besteden we uit of schuiven we voor ons uit? Marketing- en Communicatiebureau MarkC ging in samenwerking met Managementboek.nl op zoek naar de Rotste Marketingklus van Nederland.

related partner content for mobile comes here

De grootste rotklus

Het onderzoek, gehouden onder honderdnegenenveertig marketingprofessionals, levert een duidelijke winnaar op: acquisitie. Gevraagd naar hun top drie zette achttien procent van de respondenten acquisitie op de eerste plaats. Bij twaalf procent stond telemarketing op nummer twee. Adresbestanden bijhouden completeert de top drie; elf procent zette deze klus op de derde plaats.

Werk blijft liggen

Behalve dat acquisitie de nummer 1 onder de rotklussen is, blijft het ook het vaakst liggen. Samen met klantinformatie beheren en de eigen website bijhouden, wordt acquisitie regelmatig overgeslagen op de ‘to do list’. De oorzaak daarvan is in de meeste gevallen een gebrek aan tijd. Ook worden rotklussen vaak niet gedaan omdat ze zo vervelend zijn. Eenentwintig procent van de respondenten geeft aan dat werk blijft liggen omdat het niet leuk is om te doen.

Gemiste kansen

Opvallend is dat de drie ‘rotste klussen’ zich aan de saleskant bevinden. Professionals besteden weinig tijd aan deze vervelende klussen en geven ze klaarblijkelijk geen prioriteit, terwijl deze klussen van commercieel belang zijn.

Het whitepaper met de volledige resultaten is te vinden op de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in