Overslaan en naar de inhoud gaan

De psychiatrie die advertising heet

“Ik weet niet eens waar ik moet beginnen”, zuchtte ze diep. “Nou”, zeg ik, “Begin maar met de reden waarom je hierheen bent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Ik weet niet eens waar het mis is gegaan”, begon ze “Het ging ook allemaal zo snel. Voordat ik er erg in had, stond ik op straat. Toen was de keuze snel gemaakt. Ik kon een uitkering krijgen zeiden ze. Zie je mij dat doen? Ha, ik zag de buren al voor me. Nee, dat was geen optie. Ik wilde de touwtjes in eigen hand houden. En toen heb ik die stap gewoon genomen. Het voelde goed, de vrijheid, zelfstandigheid. Ik had het gevoel dat ik dit al veel eerder had moeten doen.

related partner content for mobile comes here

Ze keek naar haar handen; draaide aan haar gouden ring. “Wat ging er dan mis?” vroeg ik.

Zonder haar ogen op te slaan begon ze weer te vertellen, “Ik had alles uitgedacht. Hoe ik het zou gaan doen, financieel, huisvesting, noem maar op. Mijn ouders zouden eventueel willen bijspringen, mocht dat nodig zijn.” Ze keek me vluchtig aan.

“Had ik al gezegd dat ik een To-do list had gemaakt?” ze glimlachte kort en keek toen weer naar haar handen.

“Wat je heb je dan gedaan met die lijst, tot nu toe?”

“Die lijst”, lachtte ze sarcastisch, “Het is die lijst die me slapeloze nachten bezorgd. En dan niet eens zozeer vanwege de punten óp de lijst, maar er komt gewoon geen eind aan!”.

“Zoveel dingen waar ik aan moet denken, zoveel afspraken in te plannen, het is gewoon teveel en ik weet niet waar ik moet beginnen”. Het leek alsof haar laatste woorden meer voor haar zelf waren dan voor mij.

“Jij kan me helpen toch?” Vroeg ze ineens terwijl ze met een indringende blik recht in mijn ogen keek.

Ik dacht even na. “Ik kan je zeker helpen. Maar ik moet je wel iets vertellen, als ik zo vrij mag zijn.” Ze knikte.

“Ik ben geen psycholoog.”

“Ik ben een reclamebureau. Ik help mijn klanten graag met het in de markt zetten van producten en geef freelancers tips over hoe ze het beste kunnen starten, ook nadat ze net hun baan zijn verloren, maar ik sta erop dat mijn klanten hun onderneming wel op een rijtje hebben. Dat snap je toch?”

Ze keek me aan en begreep het; het kwartje viel.

Ik heb nooit meer wat van haar gehoord.

Ik ben Caspar Bouhof (26), oprichter van . Ik kijk tegen de onderkant van de advertisingwereld aan, jong en onervaren. Ik schrijf vanaf vandaag stukjes over mijn bevindingen, anekdotes en mijn visie op de toekomst van advertising hier, op Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in