Overslaan en naar de inhoud gaan

Databeveiliging DDMA-leden onder de loep

MMIT gaat alle DDMA-leden controleren op kwetsbaarheden in databeveiliging.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De data security check omvat een uitgebreide survey met vragen over de manier waarop organisaties hun marketingdatabase beveiligen. De eerste DDMA-leden worden nog deze maand uitgenodigd in een pilot deel te nemen aan de survey; in het najaar zijn de andere leden aan de beurt. De 275 leden van DDMA, adverteerders, marketingbedrijven en leveranciers, zijn actief in diverse sectoren, van de charitatieve sector tot het bank- en verzekeringswezen.

related partner content for mobile comes here

DDMA vindt het belangrijk dat naast aandacht voor borging van privacy ook de databeveiliging bij haar leden naar een hoger plan wordt getild. DDMA directeur Diana Janssen: “Het Privacy Waarborg van DDMA is inmiddels een begrip. Het is ons keurmerk voor het correct gebruik van data bij het toesturen van reclame. De focus ligt sterk op privacyregels. Nu breiden we de audit uit met een security check. We willen dat een organisatie die het Privacy Waarborg voert zich bewust is van beveiligingsrisico’s, een beveiligingsbeleid heeft en zijn organisatie daar op inricht.”

gaat ook een beoordelingsschaal opstellen waarmee de resultaten omgezet kunnen worden in certificering. Deelnemende DDMA-leden kunnen een gouden, zilveren en bronzen beoordeling krijgen. In de rapportage aan bedrijven en organisaties worden gelijk aanbevelingen gedaan hoe deelnemers de datasecurity kunnen verbeteren en hoe een hogere certificering kan worden bereikt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in