Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue is de held van de Nederlandse marketeer

Uber en AirBnB nauwelijks meer als marketingheld bestempeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op MarketingOnline lichten we in aanloop naar het congres deze week alvast enkele tipjes van de sluier.

In de enquête vragen we ieder jaar: wie is uw marketingheld?

De namenwolk geeft prima inzicht in het oordeel van marketeers over de marketingtoppers van 2015. Coolblue domineert, Heineken, Google, KLM en Bol.com volgen in een mooi pelotonnetje, daarachter komt de rest.

Het tabelletje met de harde cijfers bevestigt dat beeld.

Coolblue heeft zelfs een straatlengte voorsprong op de concurrentie, zoals dat in het verleden - maar toch weer niet zo heel lang geleden - alleen Apple lukte.

De glans is er daar toch wel behoorlijk af, en dat geldt in mindere mate ook voor KLM. Anderzijds staan ze natuurlijk nog wel in deze top acht en dat kan – om er maar eens eentje te noemen -  Volkswagen bijvoorbeeld niet zeggen.

Ook  erkende marktontregelaars als Uber en AirBnB worden dit jaar nauwelijks meer geroemd en genoemd. Zo snel kan het gaan.

Het Grote Marketing Congres vindt 13 oktober plaats tijdens het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in