Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten: 5 procent bedrijven onderneemt maatschappelijk verantwoord

Driekwart van de mensen wil bedrijven aanbevelen als ze die sociaal verantwoord vinden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een mooi cijfer, met een grote maar:  ze vinden dat slechts 5 procent van de bedrijven sociaal verantwoord onderneemt

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit RepTrek, het onderzoek van het Reputation Institute. Terwijl bedrijven jaarlijks bedragen tot 100 miljoen uitgeven aan corprate social responsability, is het met deze cijfers duidelijk dat de return on investment nogal laag is.

Het probleem is, aldus Reputation Institute, dat de meerderheid van de consumenten niet of onvoldoende weten wat organisaties doen op de drie gebieden die van invloed zijn op verantwoord ondernemen: de maatschappelijke betrokkenheid, bestuur en de onderneming als werkgever.

Een meerderheid van de consumenten in de 15 grootste markten in de wereld zijn  &;neutraal&; of zijn &;er niet zeker van&; dat ondernemingen op deze drie gebieden het goed doen.

Dat heeft twee redenen aldus de onderzoekers: ondernemingen communiceren niet duidelijk over hun  programma’s. Daarnaast zijn ze betrokken bij te veel projecten die irrelevant zijn voor hun stakeholders.

Volgens het Reputattion Institute hebben ondernemingen een geïntegreerde strategie nodig om te laten zien hoe MVO-investeringen bijdragen aan de steun van belanghebbenden en de bereidheid om te kopen van en te investeren in een bedrijf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in